.
"A Huxit az ország számára katasztrofális gazdasági következményekkel járna. Százezrek vándorolnának ki azonnal nyugatra (ráadásul főként az a képzett és magas hozzáadott értéket előállítani képes réteg, amelyik az ország teljesítményének a javát adja), a területalapú támogatások lélegeztetőjén tartott versenyképtelen magyar agrárium összeomlana, a közös piacról való kilépés adminisztratív és vámolási terhei megroppantanák az exportot.
A lakosság számára nagyon sötét idők jönnének, de a lényeg nem ez. Orbán szempontjából a lényeg az, hogy hatalom megtartásához szükséges gépezet tovább finanszírozható lenne-e. A válasz pedig az, hogy igen, ugyanis az elmúlt években a NER gondosan a saját tulajdonába vette az ország kritikus infrastruktúráját. Az energiapiacot ők ellenőrzik, kikezdhetetlen a helyzetük a médiában, övék az autópálya-koncesszió, óriás ingatlanvagyonokat szerveztek ki az egyetemi alapítványokba és az egyházakba, terjeszkednek a távközlési és a bankszektorban és így tovább.
Mivel az élethez alapvetően szükséges struktúrák jelentős része már Orbán és a mamelukjainak a kezében van, ezért a Huxit után itthon maradó lakosság immáron nekik fizetné a megélhetésének költségeit nem csak az adókon, hanem a közszolgáltatásokon keresztül is. Ha nem is a mostani színvonalon, de ez bőven elegendő forrást biztosítana a NER fenntartására. Lehet, hogy Matolcsy Ádám nem tudna minden hónapban új Porschét vásárolni, de a miniszterelnök ezen a problémán alighanem könnyedén túltenné magát.
Nem beszélve arról, hogy az Unió akadékoskodása nélkül végképp megnyílna a lehetőség arra, hogy egész egyszerűen elvegyék azokat a javakat, amelyeket szükségesnek látnak a rendszer működtetéséhez. Ez eddig sem állt távol a NER-től, gondoljunk csak a tegnap hírre, az építőanyag piac bedarálásáról. Ez persze szépen beleillik abba a mintába is, hogy a kritikus infrastruktúrát saját magukhoz veszik. Így lehet aztán a Huxit felé tartó út egyik állomása a Téglagyári megálló."
.
KARD , 2023.02.25.